خدمات پرستاری سپید گستر

مرکز مشاوره و پرستاری سپیدگستر ارائه دهنده خدمات پزشکی، پرستاری و درمانی

خدمات پرستاری سپید گستر

مرکز مشاوره و پرستاری سپیدگستر ارائه دهنده خدمات پزشکی، پرستاری و درمانی

علت کم اشتهایی کودک و روش‌های درمان

پرستار کودک

بی‌میلی و کم اشتهایی کودک می‌تواند علل‌های گوناگونی داشته باشد. ابتدا باید کودک را از لحاظ بعد روانی آماده کنید. چگونه؟ با کودک خود صحبت کنید و از او غذاهای باب میلش را بپرسید. ممکن است وجود یک ماده غذایی باعث بی‌میلی او شده باشد. یک برنامه غذایی متنوع تدارک ببینید و واکنش کودک را در طعم‌های جدید شاهد باشید.
گاهی اوقات کودکان از سر لجبازی این که وسیله بازی جدیدی برای او تهیه نکرده‌اید اقدام به چنین کاری می‌کند؛ نگران نباشید برای او توضیح دهید که با این کار به بدن خود ضربه می‌زند و حتی با داشتن اسباب بازی جدید حس خوب از غذا خوردن را تجربه نمی‌کند. همچنین می‌توانید آن وسیله بازی را به عنوان جایزه در نظر بگیرید و او را تشویق به خوردن وعده غذایی کامل کنید.
همان‌طور که گفتیم کودک را از لحاظ روانی بررسی کنید. کودکان تمامی احساس‌های شما را متوجه می‌شوند. یک بحث خانوادگی می‌تواند تاثیر مستقیم بر روحیه کودک شما بگذارد. فضای خانه را آرام کنید و کودک را از انرژی‌های منفی دور کنید. با او زیاد صحبت کنید و برایش توضیح دهید که همه چیز مرتب است. به او اطمینان دهید که برای هر مشکلی یک راه حل وجود دارد.
اما گاهی اوقات وجود برخی بیماری‌ها در کودک باعث بی‌اشتهایی‌اش می‌شود. از کودک بپرسید آیا قسمت شکم یا دهان احساس ناراحتی دارد؟ اگر چنین بود او را پیش پزشک اطفال ببرید. اما نگران نباشید چون بهبود جسمانی کودکان بسیار سریع اتفاق می‌افتد.
در هر صورت این نکته را در نظر بگیرید که کودک را تحت هیچ شرایطی مجبور به خوردن غذا با تهدید یا تنش نکنید؛ این کار نتیجه کاملا معکوس در پی خواهد داشت.

 

اگر برای نگهداری از کودک در منزل با یک پرستار کودک همکاری دارید باید از او بخواهید که در تغذیه کودک کاملا دقت داشته باشد. همچنین استفاده درست از مواد غذایی  و توجه به عادات غذایی خانواده در کنار اصول بهداشتی و پزشکی یکی از مهمترین وظایف پرستار کودک شما می باشد.

تمامی علل‌های ذکر شده را دنبال کنید و اگر راه حل مناسبی پیدا نکردید با پزشک کودک مشورت کنید.

روش‌های خانگی درمان کم اشتهایی کودک

از جادوی لیمو ترش غافل نشوید. این میوه ترش‌مزه می‌تواند تاثیر مثبتی در کم اشتهایی کودک شما داشته باشد. علاوه بر این لیمو ترش دارای ویتامین سی و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود.

به کودک خود آداب غذا خوردن آموزش دهید.

غذا خوردن می‌تواند یکی از تفریح‌های دنیا باشد. یک تفریح خوشمزه! کودک باید متوجه شود وعده‌های غذایی به قدری مهم است که برای آن آداب قبل و بعد از صرف غذا را انجام دهد. از اهمیت شستن دست‌ها قبل از خوردن غذا برایش بگویید.

نظم‌دهی به ساعت‌های سرو غذایی

ساعات وعده‌های غذایی را طوری تنظیم کنید که کودک در آن زمان احساس گرسنگی کند. حداقل یک ساعت پیش از صرف غذا از دادن تنقلات به کودک خودداری کنید؛ اما می‌توانید از میوه‌ها کمک بگیرید. در واقع میوه‌ها نقش مهمی در بهبود اشتهای کودک شما خواهند داشت. این یک قرار دسته جمعی خانوادگی است. یک قرار شاد و خوشمزه؛ کودک خود را برای سر میز آمدن ذوق زده کنید. هنگام سرو غذا گفتگوهای کودکانه و شاد داشته باشید.

شرکت دادن کودکان در آشپزی

یک پیشنهاد هیجان‌انگیز برای کودکان کنجکاو. مواد اولیه برای یک دستور غذایی را آماده کنید و از کودک بخواهید در آماده سازی، مخلوط کردن، چیدمان به شما کمک کند. خواهید دید که آن‌ها این کار را با ذوق انجام خواهند داد. وقتی فرزند شما بداند که غذاها از چه مواد‌غذایی آماده می‌شود می‌تواند تاثیری در کم اشتهایی کودک بگذارد. به علاوه یک تفریح آموزنده نیز به حساب می‌آید.

مرکز مشاوره سپیدگستر با داشتن سابقه مناسب در زمینه خدمات پرستاری نوزاد ، کودک، سالمند می‌تواند راه‌گشای مشکلات شما در نگهداری از کودکان و سالخوردگان باشد.

گذراندن دوران سالمندی در خانه

پرستار سالمند

شاید اغلب این جمله را شنیده باشید که سالمندان آرزو دارند در منزل شخصی خودشان دوران سالمندی خود را بگذرانند. در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه می دهیم که بتوانید شرایطی را فراهم آورید تا دوره سالمندی خود را در خانه  خودتان بگذرانید. برنامه ریزی کمی سخت است زیرا شما هرگز نمی‌دانید شرایط شما به چه صورت تغییر خواهد کرد، اما شما می توانید با انجام اقداماتی موفق شوید که دوران سالمندی را در خانه خودتان باشید.

چگونه دوران سالمندی را در خانه خود بگذرانیم

اولین قدم این است که در مورد نوع کمک هایی که ممکن است در آینده نزدیک به آنها احتیاج داشته باشید، فکر کنید. شاید شما تنها زندگی می‌کنید و یا شاید با همسرتان یا یکی از اعضای خانواده، در هر کدام از این ها شرایط فرق می کند. باید بررسی کنید امور روزانه خود را می توانید به تنهایی یا با کمک همسرتان انجام دهید یا اغلب اوقات با مشکل مواجه می شوید.

باید تمام بیماری های خود را در نظر بگیرید. با پزشک خود مشورت کنید که آیا برای مراقبت از خود و پیشگیری از پیشرفت بیماری چه اقداماتی باید انجام پذیرد. آیا تمامی داروها را می توانید خودتان به موقع مصرف کنید؟ ایا نیاز به تزریق دارید و کسی هست که برای شما این کار را انجام دهد؟

آیا مراقبت های شخصی و بهداشتی را می توانید به تنهایی انجام دهید؟ برای حمام کردن و استفاده از سرویس بهداشتی و تعویض لباسهایتان به کمک احتیاج دارید یا خیر؟ و اگر به کمک احتیاج دارید آیا از نزدیکان شما کسی هست که بتواند در تمامی موارد به شما کمک کند و در کنار شما باشد؟

برای کارهای خانه نیز باید برنامه ریزی کنید. آیا می توانید خرید را خودتان انجام دهید؟ تمیز کردن خانه و شستن و خشک کردن لباسها و حتی نگهداری از گل ها و گیاهان نیز مسائلی ست که باید مد نظر گرفته شوند.

برای تهیه غذا و خوردن غذا نیاز به کمک دارید؟  می توانید خودتان سفارش غذا بدهید؟ آیا برای شما سخت است که برای صرف غذا به بیرون از منزل بروید؟ رژیم غذایی خاصی دارید که تهیه آن احتیاج به توجه و وقت بیشتری دارد؟ آیا می توانید مدیرت مالی امور منزل را خودتان انجام دهید؟  پرداخت صورتحساب ها و اقساط احتمالی؟ مدیریت هزینه ها؟ در نظر گرفتن نیازهای خانواده مانند تهیه کادو برای فرزندان و نوه ها؟ می توانید برای انجام امور بانکی خود به شعبه بانک مراجعه کنید؟

آیا پیش می آید که انجام امور روزمره را فراموش کنید؟ مصرف داروها یادتان برود؟ اگر پزشک تان شروع آلزایمر را به شما اخطار داده است، حتما نیاز به یک همراه دارید.

اگر ماندن در خانه برای شما نگران کننده است و به تمام سوالهای بالا جواب روشن و واضحی داده اید و احساس میکنید در اکثر موارد نیاز به کمک دارید باید برای تک تک انها با اطرافیان صحبت کنید، اگر کسی از اعضای خانواده مسئولیت نگهداری از شما را پذیرفته است، تمامی نیازهای خود را بگویید و انتظاراتان را مطرح کنید تا در صورت امکان و توان آن را قبول کند و اگر فکر میکنید اعضای خانواده نمیتوانند تمامی نیاز های شما را برآورده کنند از یک مرکز نگهداری از سالمند معتبر درخواست پرستار سالمند نمایید. شرح تمام نیازهای خود را با ذکر جزییات و شرایط خود بگویید تا بهترین گزینه برای شما اعزام شود.

امروزه نگهداری از سالمند در منزل به عنوان یک حرفه با آموزش های زیادی در نظر گرفته می شود و شما میتوانید با خیال راحت از حضور یک پرستار شبانه روزی و یا پرستار به صورت روزانه بهره مند شوید و دغدغه های دوران سالمندی خود را بکاهید.

چند توصیه مهم برای مراقبت از کودکان بیش فعال

نگهداری کودک در منزل

نگهداری از کودکان در خانه شرایط خاصی دارد. به‌خصوص اگر آن کودک دچار مشکل خاصی نیز باشد؛ این شرایط خاص‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. در این مطلب وب‌سایت سپید گستر می‌خواهیم توصیه‌هایی برای نگهداری بهتر و ساده‌تر کودکان بیش فعال در منزل ارائه دهیم. کودکان بیش فعال دارای تفاوت‌هایی اساسی در رفتار و درک محیط هستند؛ در نتیجه نیاز به در نظر گرفتن نکات بیشتری برای مراقبت هستند. این موضوع همچنین در صورت تصمیم به انتخاب پرستار کودک و نگهداری کودک در منزل ، جدی‌تر نیز می‌شود.

 

انتظارات خود را تغییر دهید

اولین قدم برای بهبود مراقبت از کودکان بیش فعال، درک شرایط و تغییر انتظار والدین از آنها است. شما به عنوان والد یک کودک بیش فعال در قدم اول باید بپذیرید که فرزند شما دارای سطوحی از تفاوت با سایر کودکان است. تفاوت‌هایی که شکل مراقبت از کودک را نیز تغییر می دهد.
پس در درجه اول پیش‌فرض‌های خود را از یک کودک معمولی کنار بگذارید؛ و بکوشید با درک ویژگی‌های کودک خود و اختلالی که با آن درگیر است؛ شرایط بهتری را برای او فراهم کنید. شما باید تا جای ممکن درباره این اختلال اطلاعات کسب کنید؛ و شرایط فرزند خود را بهتر درک نمایید. شما باید بدانید که کودک بیش فعال دچار محدودیت‌هایی است که موجب رفتار متفاوت از او می‌شود. طبیعتا او کار اشتباهی را از عمد انجام نمی‌دهد و…

رژیم غذایی و دارویی کودک را جدی بگیرید

اختلال بیش فعالی درمان‌های موثر زیادی دارد. این درمان‌ها نیز معمولا با تشخیص به موقع و درست مشکل از همان کودکی آغاز می‌شود. در این زمینه رژیم دارویی و غذایی کودک بیش فعال از هر چیز دیگری مهم‌تر است. چه خودتان مسئول نگهداری از فرزندتان باشید، و چه اقدام به استخدام یک پرستار کودک نمایید؛ بسیار مهم است که این موضوع را جدی بگیرید. مصرف منظم و دقیق داروها و رژیم غذایی مناسب برای این کودکان، در ایجاد شرایط طبیعی بسیار موثر است. کودکان بیش فعال معمولا خیلی زود تحت تاثیر آشفتگی در مصرف دارو و رژیم غذایی نامناسب قرار می‌گیرند.

به رفتار کودک توجه کنید

کودکان بیش فعال نیازمند دریافت بازخوردهای فوری هستند. پس بسیار مهم است که به رفتار آنها توجه کنید؛ و در صورت داشتن رفتارهای مناسب از تشویقی متناسب با رفتار استفاده نمایید.
همچنین در طول روز دقایقی را به ارتباط مستقیم با کودک اختصاص دهید؛ تا بتوانید ارتباطی کامل و عمیق را با او ایجاد نمایید. فراموش نکنید که کودک شما علاوه بر کودک بودن دارای اختلال بیش فعالی نیز هست. پس با او به آرامی، نرمی و دقت صحبت کنید.

به کودک آموزش دهید

فراموش نکنید که کودک شما می‌تواند هر کاری را بیاموزد. تنها تفاوت او در این است که از تمرکز کافی برای دقت و یادگیری برخوردار نیست. پس از کارهای ساده آغاز کنید، و این کارها را به وظایف ساده‌تر بشکنید؛ تا بتوانید کارهای شخصی و… را به او به صورت تدریجی آموزش دهید. دستورات شما باید ساده، کوتاه، واضح و موثر باشد. این کار در صورت مداومت می‌تواند بسیاری از مشکلات احتمالی کودک را حل کند؛ تا کودک بتواند در بزرگ‌سالی مانند سایر افراد حضوری موثر در جامعه داشته باشید.