خدمات پرستاری سپید گستر

مرکز مشاوره و پرستاری سپیدگستر ارائه دهنده خدمات پزشکی، پرستاری و درمانی

خدمات پرستاری سپید گستر

مرکز مشاوره و پرستاری سپیدگستر ارائه دهنده خدمات پزشکی، پرستاری و درمانی

مهم‌ترین مزایای استخدام پرستار کودک چیست؟

استخدام پرستار کودک مزایای گوناگونی را برای والدین ایجاد می‌کند. اگر شما هم به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید و یا به‌زودی منتظر این اتفاق هستید؛ احتمالا درباره داشتن یا نداشتن پرستار کودک فکر کرده‌اید. در این نوشته وب‌سایت سپیدگستر می‌خواهیم به مزایای اصلی داشتن پرستار کودک اشاره کنیم.

مهم‌ترین مزایای استخدام پرستار کودک

 

روی زندگی خود کنترل بیشتری خواهید داشت

همه ما قبل از مادر یا پدر شدن، نقش‌های دیگری در زندگی داشته‌ایم. نقش‌هایی که پس از والد شدن، به‌خصوص در سال‌های ابتدایی آن، بسیار کمرنگ می‌شوند. در واقع وجود فرزند فرصت رسیدگی به سایر جنبه‌های زندگی را تا حدود زیادی از ما خواهد گرفت. واقعیت آن است که نگهداری کودک در منزل یک شغل تمام وقت است.
بنابراین اگر می‌خواهید همچنان سایر جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی خود را پس از بارداری حفظ کنید؛ بهتر است به فکر یک پرستار کودک باشد. پرستار کودک حتی اگر دائمی نباشد و ساعاتی از روز یا روزهایی از هفته به کمک شما بیاید؛ می‌تواند در کاهش فشارها و ایجاد زمان و فضای بیشتر برای شما موثر باشد.

فرصت بیشتری برای رشد و توسعه فردی خواهید داشت

اکثر پدران و بسیاری از مادران شاغل هستند. در نتیجه با تولد فرزند و در صورت عدم استخدام پرستار کودک  احتمالا در زمینه شغلی خود دچار مشکل می‌شوند.
فراموش نکنید که در اکثر مواد هزینه‌های استخدام یک پرستار کودک، از درآمد شغلی شما بسیار کمتر است. به‌خصوص که شما سال‌های زیادی را بابت این موضوع از دست داده و روزهای جوانی را که می‌توانستید سوابق و تجارب کاری خود را ارتقا دهید، از دست داده‌اید.
در این شرایط نیز داشتن پرستار کودک کمک می‌کند تا والدین مانند گذشته در مسیر توسعه شخصی و شغلی خود قدم برداشته و آینده بهتری را برای خود و فرزندشان فراهم کنند.

از آسیب‌های پس از بارداری در امان خواهید بود

بارداری یک فرآیند طولانی و خسته‌کننده است. در این دوران تغییرات هورمونی وسیعی در بدن مادر ایجاد می‌شود. افزایش وزن یکی از ساده‌ترین عوارض بارداری است. همچنین بسیاری از مادران دچار مشکلات جسمی و روحی پس از بارداری می‌شوند. افزایش قند خون و افسردگی پس از بارداری از این جمله هستند.
در چنین شرایطی نگهداری از یک نوزاد تازه متولد شده بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. در صورتی که کمک گرفتن از یک پرستار باتجربه این کار را برای شما ساده‌تر کرده و فرصت بیشتری را برای بازیابی جسمی و روحی پس از این دوران در اختیارتان قرار می‌دهد.

فرزند شما ارتباط بهتری با شما خواهد داشت

استخدام پرستار کودک به معنای شانه خالی کردن از وظایف پدری و مادر نیست. شما به عنوان والدین نوزاد تازه متولد شده، حتی با وجود داشتن یک پرستار تمام وقت نیز، باید روزانه زمان مناسبی را به ارتباط با فرزند خود اختصاص دهید. مزیت وجود پرستار در این شرایط، داشتن انرژی بیشتر و علاقه بیشتر در والدین برای این ساعات خاص است.

فرزند شما سالم‌تر و بهتر رشد می‌کند

در نهایت پدران و مادران نوزاد تازه متولد شده، معمولا از تجربه بسیار کمی برای نگهداری از نوزاد برخوردار هستند. در این شرایط و به‌خصوص در ماه‌های اول تولد، بسیار مهم است که از یک فرد باتجربه مانند مادربزرگ‌ها کمک گرفته شود. اما متاسفانه همیشه این امکان برای همه خانواده‌ها وجود ندارد.
در این شرایط پرستار کودک با تجربه مناسب و تخصص کافی، شما را در انجام این کار مهم یاری می‌کند. نتیجه حضور او اطمینان از رشد مناسب و سلامت نوزاد خواهد بود. همچنین این دوران می‌تواند در کسب تجربه به والدین نوزاد نیز کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.